2025/02/07
Kategoriak
Ekonopolo Prestakuntza eta sentsibilizazioa REAS Euskadi

Atzo, zaporea, informazioa eta konpromiso etikoa konbinatu zituen ekitaldi bat egin zen Ekonopoloan, eta esperientzia multisentsorial eta festibo batez gozatzeko joan ziren 44 parte-hartzailerengan aztarna utzi zuen 🍷

“Finantza etikoak eta bidezko merkataritza 5 zentzumenen bidez” lelopean, jardunaldian parte hartzaileak gonbidatu zituzten hiru ardogintza-proposamen oso berezirekin gozatzera: bermuta, ardo beltza eta ardo aparduna, bidezko merkataritzako txokolate bikainarekin batera. Baina ahosabaiaren plazeraz haratago, ekitaldiak begirada sakona eskaini zion eredu ekonomiko alternatibo eta jasangarrien alde egitearen garrantziari.

Jai-giroa eta giro lasaia izan ziren nagusi, eta elkarrizketa ardo ona bezain askea izan zen. Zaporeez gozatzeaz gain, bertaratutakoek Ekonomia Sozial eta Solidarioa (ESS) eta bidezko merkataritzako produktuak aukeratzearen onurak aztertu zituzten hitzaldi eta aurkezpenetan murgiltzeko aukera izan zuten. Datu partekatuen artean, zifra argigarri bat nabarmendu zuen: Belgikan, txokolate kontsumoaren % 85 bidezko merkataritza ereduen bidez egiten da, kontsumo erabakiek benetako aldaketa nola bultza dezaketen erakusten duen erakusgarri.

Esperientzia bost zentzumenen bidez garatu zen:

  • Ikusmena: txukuntze eta girotze zainduak dastaketarako esparru ezin hobea sortu zuten, etortzeko gozamena aurreratuz.
  • Entzuna: ekitaldian zehar, produktu bakoitzaren zaporea ospatzeaz gain, kontsumo etikoaren trazabilitateari, gardentasunari eta inpaktu sozialari buruzko informazioa ere ematen zuten hitzaldiak entzun ziren.
  • Usaimena: ardoen aromak, praktika jasangarriekin konprometitutako mahastietatik datozenak, bidezko merkataritzaren irizpideen arabera egindako txokolatearen lurrin nahastezinarekin nahastu ziren, esfortzu eta tradizio istorioak kontatuz.
  • Dastaketa izan zen topaketaren muina: bermuta, ardo beltza eta ardo aparduna txokolatearekin uztartu ziren, eta bertaratutakoek jakin ahal izan zuten mokadu eta zurrut bakoitzak istorio bat duela kontatzeko.
  • Ukimena: txokolatearen testurak, ardoek ahosabaian duten leuntasunarekin batera, zentzumenen esperientzia paregabea osatu zuen, eta guztiei gogorarazi zien konpromiso etikoa xehetasun bakoitzean bizi dela.

Hitzaldietan datu bitxi bat ere nabarmendu zen, askoren arreta erakarri zuena: teknikoki, txokolate zuria ez da txokolatea, kakao-pastarik ez duelako, kakao-gurina baizik. Horrelako pasadizoak entretenitzeaz gain, kontsumitzen ditugun produktuei buruzko ezagutza zalantzan jartzera eta sakontzera gonbidatu gintuen.

Ekitaldia ez zen dastatze gastronomikora mugatu. Ikaskuntza jardunaldia ere izan zen, non ESSri buruzko informazioa eta bidezko merkataritzaren aldeko apustua egiteko arrazoiak modu atsegin eta irisgarrian partekatu ziren. Bertaratutakoek alde egin zuten, beren kontsumo ohituretan hautu bakoitzak errealitate lokalak zein globalak eraldatzeko ahalmena duela sinetsita.